עסקים

במינימום נזקים וטעויות: 8 שלבים לבניית עסק שמכניס מעל חצי מיליון בשנה, ללא צורך בליווי עסקי יקר ומייגע

בעידן בו נולדים אלפי יזמים ומאות עסקים בכל שנה, עם חלום גדול לבנות הון ולהגיע להגשמה עצמית, כך גם נולדים מאות יועצים עסקיים ואנשי שיווק חדשים למקצוע ללא תנאי קבלה, כך שכל מה שנשאר זה להמר על תחושת הבטן ולהפקיד אלפי שקלים בידיהם של אנשי מקצוע בתקווה שהפעם זה יעבוד. אמנם במציאות, עסקים רבים - נכנסים לחובות ומשברים כלכליים שלעיתים קרובות מובילים לסגירת העסק בעקבות קבלת החלטות שגויה.
(צילום מאגר פנימי: יהונתן טויטו, בעלים של סוכנות הפרסום אדבנג׳רס מרקטינג)

בכתבה הזו חושף יהונתן טויטו, הבעלים של סוכנות פרסום בדיגיטל – מודל יעיל שמשלב פיתוח עסקי, שיווק ומכירות – על מנת להגדיל את העסק שלכם בעשרות אלפי שקלים, ולדעת האם הפעולות שאתם מבצעים מקדמות או מסכנות אתכם.

״רק אל תגיד לי את המילה הזו יועץ עסקי״

כחלק מהפעילות שלנו בסוכנות הפרסום אנחנו שומעים לפחות פעמיים ביום עסקים

שנפגעו מיועצים עסקיים שהבטיחו להם הרים וגבעות, ובפועל גרמו להם לנזקים עצומים שלעיתים אין דרך חזרה וקשה מאוד לבצע תהליך שיקומי מהנקודה אליה הגיעו.

״שילמתי מעל ל- 40,000 ש״ח לתהליך חצי שנתי אצל יועץ עסקי ולא ראיתי שקל בחזרה״ סיפר לי בעל עסק בתחום הספורט. אני מקשיב ומנסה להבין את הסיפור מאחורי הקול המאוכזב ואפילו מבוייש של אותו בעל העסק.

״החלפתי 3 יועצים שונים בשנה וחצי, לקחתי הלוואות ולא קיבלתי יותר מדי עזרה חוץ מלתת לי רשימת משימות שלא עזרה לי יותר מדי. תגיד לי מה אפשר לעשות כי אני מאוד סקפטי היום״.

כתבה זו נוצרה על מנת למנוע מעסקים נוספים להוציא עשרות אלפים בעבור תכנית ריקה מתוכן, ולדעת היכן להשקיע את המאמצים השיווקים והעסקיים על מנת להשיג את מירב התוצאות, במינימום הוצאות וסיכונים מיותרים.

עידן היועצים: ללא תנאי קבלה וללא ניסיון מוכח

העולם החדש מציע הזדמנות שלא הייתה מעולם, להתעשר ולצבור הון על ידי בניית עסק. הרעיון מושך המון יזמים להשקיע בעסק הראשון שלהם, ולצד זה נולדים מאות יועצי שיווק ויועצים עסקיים שברוב המקרים לא ניהלו מעולם עסק, לא מכירים באתגרים הפיננסים, המנטליים, ומוליכים את אותם יזמים שולל עם הר של הבטחות שמסכנות אותם ועלולות להביא למצב ״אל חזור״ ולקריסה של ממש.

כך תדעו האם אתם בידיים טובות, עם יועצים מומחים שיודעים לקחת אתכם בבטחה אל היעד:

  • תשאלו את עצמכם – האם היועץ הצליח להוביל מספיק עסקים כמוני לעבר התוצאות שאני מחפש? נסו להבין האם מדובר בהצלחה או שתיים או שמדובר בכמות גדולה שמעידה על שיטת עבודה שאכן עובדת באופן כמעט סיסטמתי.
  • האם היועץ מנהל או ניהל עסק מצליח בעבר והגיע לתוצאות דומות לתוצאות שאני מצפה להן? הסבירות שיועץ עסקי שמכניס 20,000 ש״ח בחודש יוכל לעזור לכם להגיע להכנסות של מעל ל- 80 או 100 אלף ש״ח בחודש – נמוכות לעומת יועץ שעושה זאת באופן יציב ושיטתי.

בדיוק כפי שברוב המקרים מאמן כושר שלא מתמיד בתזונה ואימונים או לא מבין כיצד ליישם תהליך אפקטיבי על עצמו – ייתקשה להוביל את הלקוחות שלו לעבר הצלחה משמעותית.

  • האם היועץ העסקי מטפל בכל המשפך השיווקי של העסק שלכם? כל עסק צריך לדעת מה המשפך השיווקי שלו (השלבים עד לכדי השגת פרטים של מתעניין – ליד חדש ועד לסגירת עסקה). כל משפך מתחיל בפיצוח הנישה הרווחית ביותר שלכם, חידוד המסרים, הגדרת הקמפיין השיווקי בפלטפורמה הרלוונטית, ובניית תחזית תקציבית שמתבססת על עלויות הפרסום הצפויות בתחום שלכם. במידה ואין לכם תשובות לשאלות מסוג זה – אתם תתקלו באתגרים משמעותיים ברגע שתתחילו לשווק את העסק, וייתכן ויווצר פער בין התכנית העסקית לתכנית השיווקית בפועל.
  • האם היועץ העסקי שלכם משווק את עצמו היום או שהוא פועל אך ורק מפה לאוזן? כשמדובר בייעוץ עסקי בו העתיד הכלכלי שלכם, וחייכם לשנים הקרובות מוטל על כף המאזניים – כדאי להיוועץ עם יועץ שהוא ״WALK THE TALK” – ומיישם את אותן ״משימות״ והמלצות שהוא נותן לכם, במיוחד שזה נוגע לשיווק (שיווק דורש אומץ לעמוד מול קו האש). תשאלו את עצמכם: ״האם היועץ שלי מפרסם בפייסבוק או בכל פלטפורמה כזו או אחרת ומשקיע תקציבי פרסום?״ , ״האם היועץ שלי חווה את האתגרים שאני חווה כעת?״. תופתעו לגלות שרוב היועצים לא משווקים את עצמם בפרסום ממומן, לפחות לא כמו שהם מצפים שאתם תשווקו את עצמכם. 
  • תמחור והצעה: האם היועץ העסקי או השיווקי שלכם בדק את ההצעה שאתם משווקים? האם היא אטרקטיבית מספיק, האם היא עושה לכם נזק או מיטיבה איתכם? על סמך מה הוא בוחר דווקא את ההצעה הזו ומה עומד מאחורי ההחלטה? כיצד הוא מציע לתמחר את המוצרים והאם ברורה לכם שיטת התמחור באופן כזה שבו אתם מבינים בבהירות מוחלטת כיצד להישאר רווחיים לאחר ההשקעה בפרסום?

קבל במתנה שיחת יעוץ עם מומחה

ניתן לשריין שיחת אבחון לפיצוח עסקי ושיווקי ללא עלות!
נציג מטעם הסוכנות יתאם עבורך פגישה מעמיקה על מנת לזהות את צוואר הבקבוק בעסק ולמצוא ביחד פתרון מיידי עבורך.

הסיפור של אסף מדר, מאמן כושר פרונטלי מהרצליה

(צילום מאגר פנימי: אסף מדר, מאמן כושר, הרצליה)
״פניתי ליהונתן כשהחלטתי לעזוב את כפר סבא ולעבור להרצליה. זה היה מאתגר כי נחתכתי כמעט בכל הלקוחות והתחלתי מחדש ממשכורת של 5,000 ש״ח בחודש. לא האמנתי שהצמיחה תהיה כזו מהירה, תוך חודש וחצי הגעתי להכנסות על סך 21,000 ש״ח. היום העסק שלי עומד על סדר גודל של 40-50 אלף ש״ח בחודש באופן יציב ויש תחתיי מאמנים שמורידים ממני עומס. יש עוד דרך לעבור לאן שאני רוצה להגיע אבל אין ספק שהשיטה הזו יעילה וההשקעה מחזירה את עצמה״.

מעל ל-45,000 ש״ח כבר בחודש השני

(צילום מאגר פנימי: בן לוי, מאמן כושר באונליין, ראשל״צ)

בן לוי, מאמן כושר באונליין מספר על ההצלחה מהקמפיין הממומן בסוכנות:

״הגעתי ליהונתן אחרי 4 אנשי שיווק שונים בתקופה של כשנתיים רצופות ללא תוצאות משמעותיות. השלב הראשון עם הצוות של יהונתן בסוכנות היה לשנות את קהל היעד שלי, לחדד את המסרים ולהשחיז משמעותית את הקופירייטינג ותסריטי הוידאו בקמפיינים שלי. שינינו את ההצעה לחלוטין ואפילו לא היינו זקוקים יותר לדף נחיתה שבעבר שילמתי עליו כמה אלפי שקלים. לא ראיתי יחס ומקצועיות כזו באף מקום אחר״.

אולי גם יעניין אותך:

המודל החדש: קצר, פשוט עם תוצאות כמעט מידייות – גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך

כדי שתוכלו לנצח את משחק השחמט של העסקים, וליצור מומנטום של צמיחה מאסיבית במינימום פציעות (בכל זאת לא הכל תמיד הולך חלק), הכנתי לכם בקצרה את המודל שאנחנו קוראים לו ״הפרה החולבת״ שיעזור לכם להכניס אלפי שקלים כל חודש, באופן מבוקר ובמינימום סיכון והוצאות מיותרות.

 

השלב הראשון – תכתבו על דף את כל המוצרים הקיימים בעסק שלכם כיום.

ותגדירו על כל מוצר איזו בעיה ספציפית הוא פותר ואיזה פתרון הוא מספק.

 

השלב השני – תרשמו לפחות 3-5 קהלים אפשריים שיכולים להתאים למוצרים שכתבתם.

אלו התנאים לקהל איכותי ורווחי ששווה לשווק לו ולבנות עליו עסק לשנים רבות:

  • הוא צריך להיות בעל ״כוח קנייה״ ויכולת לשלם את הסכום שאתם רוצים
  • הוא חייב את הפתרון שלכם, ולא צריך אותו. תקראו את הסעיף הזה שוב
  • יש ממנו מספיק בשוק, וזה לא קהל קטן מדי שיגמר מהר תוך שנה.
  • אתם נהנים לעבוד איתו ומקבלים המון סיפוק מהעשייה

 

השלב השלישי – הגדרת הבעיה המרכזית שהקהל סובל ממנה – והגדרת הפתרון.

כעת בחרו את המוצר שהכי מתאים לבעיה ולפתרון.

 

השלב הרביעי – תמחרו את המוצר לפי היעדים הפיננסים שלכם. לדוגמא:

תכנית ממוצעת בתחום הטיפולים האלטרנטיביים תעלה בין 2,500 – 5,500 ש״ח לסדרת טיפולים.

נניח ותמחרתם את סדרת הטיפולים ב3,500 ש״ח, ואתם רוצים להרוויח 30,000 ש״ח בחודש – כל שנדרש לכם זה לגייס 8-9 לקוחות בחודש בסך הכל.

 

שימו לב שאתם מחשבים את התמחור שלכם לפני מע״מ במידה ואתם עוסק מורשה, ואחרי הוצאות נוספות שכלולות באספקת המוצר.

 

השלב החמישי – בדקו את המספרים שלכם – KPI – performance indicators

  • מה עלות הליד בנישה שלכם?
  • כמה כסף תצטרכו להשקיע בחודש על מנת לקבל כמות לידים שמתוכה תסגרו את כמות הלקוחות שהגדרתם לעצמכם?
  • תוך כמה זמן באופן ריאלי וסביר – תוכלו לראות תוצאות מהקמפיין השיווקי? (ניתן לאמוד בדרך כלל טווח סביר מראש)
  • מהי נקודת האיזון שלכם: כמה עסקאות אתם חייבים לסגור על מנת שלא להרוויח אבל גם לא להפסיד.



שלב שישי – בצעו מחקר מעמיק ותכירו את הכאבים העמוקים של קהל היעד.

לכל קהל ישנן 3 רמות מודעות:

  1. לא מודע לבעיה שלו – זה אומר שנצטרך לשווק מסרים שמציפים את הבעיה עצמה ומעוררים בו רצון להבין שאכן קיימת בעיה ולהכיר בה
  2. מודע לבעיה אך לא מודע לפתרון – הקהל שלכם במצב הזה כן מודע שקיימת בעיה, אבל נצטרך להראות לו שקיים גם פתרון!
  3. מודע לבעיה ולפתרון אבל לא מכיר בפתרון הייחודי שלכם – במצב כזה נצטרך להדגיש במסר השיווקי את היחודיות בפתרון שלכם. 

 

על סמך רמת המודעות של קהל היעד – בצעו תהליך פיצוח לקריאיטיב ולקופירייטינג בקמפיין השיווקי שלכם על מנת לקבל כמה שיותר תשומת לב, לידים רלוונטים בעלויות נמוכות.

קבל במתנה שיחת יעוץ עם מומחה

ניתן לשריין שיחת אבחון לפיצוח עסקי ושיווקי ללא עלות!
נציג מטעם הסוכנות יתאם עבורך פגישה מעמיקה על מנת לזהות את צוואר הבקבוק בעסק ולמצוא ביחד פתרון מיידי עבורך.

שלב שביעי – הכנת חומרי הגלם לקמפיין השיווקי והתחלה של פרסום ממומן למטרת השגת פניות רלוונטיות לעסק על בסיס יום יומי.



שלב שמיני – אם אתם עסק בתחום ״נותני שירות״ בצעו תהליך מכירה ״ייעוצי״

אחת הטעויות של עסקים שהם נותני שירות בתחומים כמו – כושר, בריאות, תזונה והתפחות אישית,

היא לפתוח את השיחה בפרטים על המוצר, התועלות שלו, היחס האישי ועל הסיפור האישי שלכם – וזו טעות גדולה.

 

הסיבה שבני אדם יקנו מכם ויהפכו ללקוחות היא מאחר ונוצרה ביניכם הסכמה, חיבור אישי ואמון.

הסכמה על כך שקיימת בעיה בצד של האדם שפנה אליכם והבנה שהוא אכן זקוק לעזרה. וכן, זה שהוא השאיר פרטים זה רק השלב הראשון – זה ממש לא מעיד על כך שהוא מבין את הפער האמיתי בינו לבין המקום בו הוא רוצה להיות.

 

לכן, המשימה שלכם היא מהשלב הראשון – לייצר חיבור בצורה אותנטית וכנה,

ולאתר את הבעיה האמיתית שמטרידה את הליד שמדבר איתכם בשיחה. תהיו קשובים, ו80% ממהלך השיחה תתמקדו בשאלת השאלות הנכונות. 

 

לבסוף, לאחר שהבנתם את הבעיות של הליד בשיחה, ולאחר שהבנתם את הסיבות האמיתיות שבגללן הוא כאן בשיחה – ולאחר שהוא הבין באופן מוחלט שהוא חייב את עזרתכם,

זה הזמן להציג לו את המוצר שלכם, ולבסוף את המחיר.

 

אם תיישמו את שלב המכירה באופן הזה – אתם תראו שיפור דרמטי באחוזי הסגירה שלכם.

״עיקרון MONEY FIRST״

עסקים שעדיין לא מכניסים 30 – 50 אלף ש״ח בחודש צריכים להבין דבר אחד:

מטרת העסק שלכם בתחילת הדרך עד לכמה עשרות אלפי שקלים בחודש – היא לייצר כסף.
אתם חייבים לדעת שכל חודש נכנס לעסק כסף, באופן קבוע ושיטתי. עסק שלא יודע לייצר כסף באופן די צפוי, תמיד יחיה בסטרס, חרדות ופחד קיומי מפני החודש הבא.

הבעיה של רוב בעלי העסקים היא שהם קודם כל מנסים לבנות מותג, ורק לאחר מכן לייצר כסף.

המון מנטורים מדברים היום על בניית קהילה, מותג, צילומים באיכות גבוהה מאוד, לוגו ועוד תפאורה כזו או אחרת. אין דבר רע בלבנות מותג או קהילה, אבל המציאות של רוב בעלי העסקים בתחילת הדרך דורשת חמצן – כסף כאן ועכשיו.

איך בעל עסק שמכניס רק 20,000 ש״ח בחודש (שמתוכם נשאר לו אחרי מיסים והוצאות רק 5,000 ש״ח לחיות) אמור להשקיע בסרטונים אלפי שקלים, מיתוג וקהילתיות, כאשר בפועל מה שהוא באמת צריך – זה קודם כל תזרים, הכנסות וביטחון להמשיך לצמוח?

עיקרון ״MONEY FIRST”  אומר – קודם כל תלמד איך לייצר כסף, לסגור עסקאות, לתמחר נכון ולשפר את אחוזי הסגירה שלך על ידי תרגול שיחות מכירה (וכמה שיותר), ורק כשתהיה בטוח שבנית מנגנון יעיל של שיווק ומכירות שמגדיל לך את העסק – תתחיל להשקיע במיתוג וקהילה.

הכי קל לברוח לבניית קהילה – להעלות פוסטים ולצלם סרטונים ולחכות שמשהו יקרה. הרבה יותר קשה מנטאלית להשקיע בשיווק, לקבל ״לא״ בשיחות מכירה, ולהתעמת עם המציאות. אבל העסקים שעושים את זה זוכים בסוף לצמיחה מאסיבית, לביטחון כלכלי, ולעסק אמיתי שרוקם עור וגידים ונותן להם ביטחון להתחיל להביא עובדים ולהוריד מעצמם את העומס. לשם כך התכנסנו לא?

הקהל חכם יותר, ואדיש יותר

בעבר כל איש שיווק בתחילת דרכו, היה יכול להרים קמפיין ממומן די בסיסי ולהצליח לספק ללקוחותיו הצלחות מיידיות. היום זה לא בדיוק עובד ככה, מהסיבה שהקהל שלכם הפך לסקפטי, נכווה המון מיועצים כאלה ואחרים והאמון שלו נפגע – ולכן הוא מחפש את האחד שיחדור תחת הרעש של מאות מודעות עם מסרים משעממים שהוא נתקל בהם מדי יום בפייסבוק ובאינסטגרם.

המשמעות של לחדור מתחת לרעש, היא לתפוס את תשומת הלב שלו – הנכס היקר ביותר.

אנחנו רוצים ליצור 2-3 מודעות מדויקות, עם מסר חדש ומסקרן שמדבר בדיוק לקהל היעד וגורם לו לעצור, ולתהות ״המודעה הזו שונה, אני אתן לזה צ׳אנס הפעם״ ומיד להשאיר פרטים.

זה בדיוק מה שאנחנו יודעים לעשות אצלנו בסוכנות הפרסום אדבנג׳רס מרקטינג. 

אנחנו בונים מנגנון שיווקי בשילוב פיתוח עסקי הכולל, מחקר נישתי, פיצוח קהל היעד הרווחי והמשתלם ביותר, דיוק המסרים השיווקיים, תמחור המוצר או השירות של בעל העסק, כתיבה שיווקית ועיצוב גרפי למודעות בקמפיינים השיווקיים. אנחנו נפרסם וננהל עבורכם את הקמפיין וכל מה שאתם תצטרכו זה לחזור ללידים הרלוונטים שקיבלתם ולהתחיל לשפר את שיחות המכירות – ולהכניס כסף לחשבון הבנק.

בעלי עסקים נותני שירות יכולים לפנות אלינו לשיחת ייעוץ מעמיקה ללא עלות שבה נראה איך אנחנו בונים ביחד מנגנון שיווקי בהתאמה אישית – אפשר לשריין שיחה מכאן.

קבל במתנה שיחת יעוץ עם מומחה

ניתן לשריין שיחת אבחון לפיצוח עסקי ושיווקי ללא עלות!
נציג מטעם הסוכנות יתאם עבורך פגישה מעמיקה על מנת לזהות את צוואר הבקבוק בעסק ולמצוא ביחד פתרון מיידי עבורך.

תוכן נוסף שיעניין אותך

יצירת קשר:
משרדי החברה נמצאים בקמפוס יובלים, דרך הנפת הדגל 7 נס ציונה.
חברת אדבנג׳רס מרקטינג בע״מ מספקת שירותי פרסום ושיווק, פיתוח עסקי ומכירות לבעלי עסקים.
ניתן ליצור איתנו קשר דרך המייל: advengersmedialtd1@gmail.com

כל הכתוב באתר זה הנו תוכן שיווקי (פרסומי) מטעם חברת אדבנג׳רס מרקטינג בע״מ. אנו שמחים להפיץ את הבשורה לכמה שיותר בעלי עסקים בישראל ולעזור להם להגדיל הכנסות ולשפר את המערך העסקי והשיווקי שלהם.

Post Views: 4,953
דילוג לתוכן